Texts on this page have been partially machine translated from German.

Semester Ticket

As a student of FH Aachen, you will receive a semester ticket that covers the routes of the regional public transport (AVV) as well as the use of buses and trains throughout North Rhine-Westphalia.

All registered students receive the semester ticket from the ASEAG transport association by post to their private address.

The FH Card does not replace the semester ticket.

Wichtiger Hinweis für alle Studierenden auf deren eTicket-Chipkarte das Ablaufdatum 06/24 steht:

Die eTicket-Chipkarten sind maximal fünf Jahre gültig und werden regelmäßig ausgetauscht. 

Die neuen eTicket-Chipkarten werden Mitte Juni von der ASEAG per Post verschickt.

Bitte schauen Sie, ob im FH-Aachen-Portal Ihre aktuelle Adresse hinterlegt ist. Eventuelle Adressänderungen können nur bis zum 29. Mai 2024 berücksichtigt werden. Sofern Sie eine Adresse im Ausland angegeben haben (außerhalb des Dreiländerecks), liegen die Semestertickets im Kundencenter der ASEAG zur Ausgabe bereit. 

Achten Sie bitte darauf, dass die alte eTicket-Chipkarte bis einschließlich 30. Juni 2024 genutzt werden muss und erst ab dem 01. Juli 2024 das neu zugestellte Ticket aktiv und gültig ist. 

Erhalten Sie Ihr neues Ticket nicht rechtzeitig, kann es sein, dass es als Postrückläufer bei der ASEAG gelandet ist. In diesem Fall können Sie das Ticket im Kundencenter der ASEAG abholen.

 

 

Help and contact

What happens if I lose my ticket or it is damaged?

If your semester ticket is lost or stolen, please report the loss immediately to the ASEAG Customer Centre. It can be blocked at short notice and you will receive a replacement ticket immediately for a fee of 15 euros. If your ticket is wilfully damaged, a processing fee of 15 euros will also be charged for the second issue. If the ticket is defective, it will be replaced free of charge. If a 2nd replacement issue is necessary within a contract year due to loss/theft, a 15 euro loss fee + 10 euro handling fee will be charged.

Contact details ASEAG

ASEAG Customer Centre

Schumacherstr. 14

52062 Aachen

Monday to Friday: 7.30 to 18.00
Saturday: 8.30 to 14.00

Phone: +49 241 1688 3040

Email: semesterticketaseag.de

This might also interest you