Publications
Veröffentlichungen A - Z
Prof. Dr.-Ing. Josef Mertens
Monographies
Application of MDO to large subsonic transport aircraft
Mertens, Josef ; Velden, Alexander van der ; Kelm, Roland ; Kokan, David (2000)
Reston, Va. : American Institute of Aeronautics and Astronautics 2000. - 12 S. : zahlr. Ill. u. graph. Darst.
Reduktion des aerodynamischen Widerstands (RaWid) : Abschlußbericht ; Laufzeit des Vorhaben, Berichtszeitraum: 01.07.1995 bis 31.12.1998 / Verf.: J. Mertens
Mertens, Josef (1999)
Hamburg : DaimlerChrysler Aerospare Airbus GmbH 1999. - 31 Bl. : Ill., graph. Darst.
Reduktion des aerodynamischen Widerstands (RaWid) : Abschlußbericht ; Laufzeit des Vorhaben, Berichtszeitraum: 01.07.1995 bis 31.12.1998 / Verf.: J. Mertens
Mertens, Josef (1999)
Hamburg : DaimlerChrysler Aerospare Airbus GmbH 1999. - Elektronische Ressource 31 p. = 1,38 Mb. text and
Instationäre Strömungen von Gasen mit brennbaren Partikeln
Mertens, Josef (1983)
Aachen 1983. - III, 245 S. : graph. Darst.
Chapter in an anthology
Required aerodynamic technologies
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 69 - 96
3-2118-2815-X
Certification of supersonic civil transports
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 97 - 103
3-2118-2815-X
Supersonic laminar flow
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 275 - 290
3-2118-2815-X
Son of Concorde, a technology challenge
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 31 - 51
3-2118-2815-X
Aerodynamic multi point design challenge
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport.- (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 53 - 67
3-2118-2815-X
Reduction of aerodynamic drag (RaWid)-Status after the first year of the program
Mertens, Josef (1997)
New results in numerical and experimental fluid mechanics. - (Notes on numerical fluid mechanics ; 60). Braunschweig [u.a.] : Vieweg 1997. - 426 S. : Ill., graph. Darst.Seite: 7 - 14
3-528-06960-0
Numerical solution of flow equations : an aircraft designer's view
Mertens, Josef ; Becker, K. (1989)
Nonlinear hyperbolic equations - theory, computation methods, and applications : proceedings of the 2nd International Conference on Nonlinear Hyperbolic Problems, Aachen, FRG, March 14 to 18, 1988. - (Notes on Numerical Fluid Mechanics ; 24). Braunschweig : Vieweg 1989. - X, 718 S. : zahlr. graph. Darst.Seite: 403 - 412
3-528-08098-1
Magazine article
Luft hat keine Balken, aber enorme Kräfte : Aerodynamik - die unsichtbare Kraft
Mertens, Josef (2006)
HEmagazin : das Hocheffizienz-Magazin von Wilo. 2006 (2006), H. 1. : -Seite: 4 - 9
Adaptive technologies for future civil air transport
Mertens, Josef ; Henke, Rolf (2001)
Air & Space Europe. 3 (2001), H. 3-4. Seite: 80 - 82
1247-5793
F-Schlepp: Problem Taumelschwingung
Mertens, Josef ; Röger, Wolf (2000)
Aerokurier. 44 (2000), H. 10. Seite: 73 - 73
0341-1281
Interdisziplinäre Auslegung eines Verkehrsflugzeugflügels
Mertens, Josef ; Kelm, R. ; Velden, A. van der (1999)
DGLR-Jahrbuch 1999 Bd. 3. Seite: 1605 - 1610
21 ZSA 57-1999,3
Einige herausragende Ergebnisse des Technologieprogramms "Reduktion des Aerodynamischen Widerstands (RaWid)"
Mertens, Josef (1999)
DGLR-Jahrbuch 1999 Bd. 3. Seite: 1461 - 1468
21 ZSA 57-1999,3
Required technologies for supersonic aircraft
Mertens, Josef (1998)
Fluid dynamics research on supersonic aircraft : this report is a compilation of the edited proceedings of the special course on "Fluid dynamic research on supersonic aircraft" held at the Karman Institute for Fluid Dynamics (VKI) in Rhode-Saint-Genese, Belgium, 25-29 May 1998. Neuilly-sur-Seine : Research and Technology Organization. (1998). - Getr. Zählung : Ill., graph. Darst.Seite: 5.1 - 5.16
92-837-1007-X
Multi point design challenges for supersonic transports
Mertens, Josef (1998)
Fluid dynamics research on supersonic aircraft : this report is a compilation of the edited proceedings of the special course on "Fluid dynamics research on supersonic aircraft" held at the Karman Institute for Fluid Dynamics (VKI) in Rhode-Saint-Genese, Belgium, 25-29 May 1998. Neuilly-sur-Seine : Research and Technology Organization. (1998). - Getr. Zählung : Ill., graph. Darst.Seite: 8.1 - 8.12
92-837-1007-X
Aerodynamische Ziele des Adaptiven Flügels (ADIF).
Mertens, Josef (1998)
DGLR-Jahrbuch 1998 Bd. 1. Seite: 47 - 52
21 ZSA 57-1998,1
Laminar flow for supersonic transports
Mertens, Josef (1992)
Proceedings : March 16 - 18, 1992, Congress Centrum, Hamburg, Federal Republic of Germany / organized jointly by: Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt e.V. ... [Programme committee J. Szodruch ...]. Bonn : DGLR. (1992). - IV, 344 S. : Ill., graph. Darst.Seite: 319 - 323
3-922010-73-3
Experimentelle Untersuchung zur Landeeigenschaft von Hyperschall-Fluggeräten / Hünecke, Klaus ; Mertens, Josef
Mertens, Josef ; Hünecke, Klaus (1988)
DGLR-Jahrbuch 1988 Bd. 1. Seite: 706
21 ZSA 57-1988,1
Accurate Transonic Wave Drag Prediction Using Simple Physical Models
Mertens, Josef ; Klevenhusen, K. D. ; Jakob, H. (1987)
AIAA-Journal. 25 (1987), H. 6. Seite: 799 - 805
0001-1452
Charakteristiken des Staub-Gas-Gemisches
Mertens, Josef (1985)
Zeitschrift für angewandte Mathematik und Mechanik : ZAMM. 65 (1985), H. 4. Seite: T211 - T213
1521-4001
Conference Papers
Next steps envisaged to improve wing performance of commercial aircraft
Mertens, Josef (2001)
Aerodynamic drag reduction technologies : proceedings of the CEAS/DragNet European Drag Reduction Conference, 19–21 June 2000, Potsdam, Germany. - (Notes on numerical fluid mechanics ; 76). Berlin [u.a.] : Springer 2001. Seite: 246 - 255
Laminar leading edges: manufacturing, contamination, and operational aspects - results from the German RaWid programme
Mertens, Josef (2000)
2000.
Some important results of the technology programme RaWid
Mertens, Josef (1999)
New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics : Contributions to the 11th AG STAB/DGLR Symposium Berlin, Germany 1998. - Vol. 2. - (Notes on Numerical Fluid Mechanics ; 72). Wiesbaden : Springer Fachmedien 1999. Seite: 315 - 322
Patents
Flugzeug mit Flügeln, deren maximaler Auftrieb durch steuerbare Flügelkomponenten veränderbar ist : Offenlegungsschrift DE102004045732 ; Offenlegungstag: 30.03.2006 = Aircraft with wings whose maximum lift can be altered by controllable wing components
Mertens, Josef ; Velden, Alexander van der ; Kelm, Roland (2006)
München : Deutsches Patent- und Markenamt- 6 S. : Ill.
Zugleich EP1791755A1. - Volltext über Datenbank: http://publikationen.dpma.de/
Method of fabricating leading edge nose structures of aerodynamic surfaces : patent no.: US 6,415,510 B2 ; date of patent: Jul. 9, 2002
Mertens, Josef ; Lajain, Henri (2002)
[Washington, DC] : United States Patent and Trademark Office- 12 S. : Ill.
Volltext auch in der Datenbank http://publikationen.dpma.de/ zu finden unter der Nummer US000006415510B2
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