Have Your Say and Vote!

Due to the pandemic, elections will be held exclusively as an all-postal voting. This means that elections will, quite simply, come to your home!
All the necessary documents will be sent to your home address. Voting is free of charge! The return envelope has been prepaid for you.

These committees will be elected:

The following shall be elected to the Senate:

  • Ten representatives of the group of university teachers
  • Five representatives of the group of academic employees
  • Five representatives of the group of technical and administrative employees
  • Five representatives of the group of students

The following shall be elected to the Faculty Councils:

  • Seven representatives of the group of university teachers
  • Two representatives of the group of academic employees
  • One representative of the group of technical and administrative employees
  • Three representatives of the group of students

The newly elected Senate and the Faculty Councils will take office on 1 September 2021.

More information on the current Senate can be found on the following website.
By the way: The Senate meetings are open to the public. Please feel free to stop by!

You should also know this:

I would like to run for election. By what date do I have to submit my application?

Nominations must be submitted by 28 April 2021. You can find the forms further down on this page.

 

When do I have to cast my vote?

After receiving the ballot documents, voting is possible up until 10 a.m. on 18 June 2021 (receipt of the ballot documents).

 

How do I cast my vote?

Just drop the postal ballot letter into the nearest letterbox. Further instructions will be provided with the ballot documents.

 

Who can I vote for?

On 10 May 2021, it will be announced on this page who is standing for election.

 

What do I do if I don't want my ballot documents to be sent to my home address?

Submit an informal request to the election management and specify the preferred alternative address for the delivery (deadline: 19 May 2021, 3 p.m.).

 

I would like to vote but have not received any ballot documents. What can I do?

Contact the election management to request access to the electoral register to find out whether you are really entitled to vote. If you do not obtain the right to vote until after 19 May 2021, you will not receive any postal ballot documents at your home address. In this case, you can make an appointment with the election management and vote on site in the main building of FH Aachen. As a general rule, lost documents are not replaced.

 

Downloading the nomination form is not working. What can I do?

You must be logged in to the "Intranet" for the download and save the document first. Next, open the document with the programme Acrobat and Adobe Reader 9.0 or higher. The file cannot be opened directly in the browser. Editing on mobile devices is not possible.

 

How do I contact the election management?

You can reach the election management by sending an email to wahlen(at)fh-aachen.de.

 

 

 

Submit your election nominations by 28 April:

Wahlvorschläge für den Senat

JPG-Datei zum Einfügen in das Unterschriftsfeld, wenn die Unterzeichnung durch E-Mail erfolgt
Da bei der Sperrung der Unterschriftszeilen eine Abfrage erfolgt, ob eine Unterschrift eingefügt wurde, können Sie – wenn Sie weder mit einer eingescannten Unterschrift noch mit einer digitalen Signatur unterschrieben haben – diese JPG-Datei in das Unterschriftsfeld einfügen, nachdem Sie die Option „Scan“ in der Spalte „Art der Unterschrift“ angeklickt haben.
Wahlvorschlag Akademische Mitarbeiter/-innen Senat
Wahlvorschlag der Gruppe der Akademischen Mitarbeiterinnen und MItarbeiter zum Senat
Wahlvorschlag Hochschullehrer/-innen Senat
Wahlvorschlag der Gruppe der Hochschullehrerinnen und Hochschullehrer zum Senat
Wahlvorschlag Mitarbeiter/-innen in Technik und Verwaltung Senat
Wahlvorschlag der Gruppe der Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter in Technik und Verwaltung zum Senat
Wahlvorschlag Studierende Senat
Wahlvorschlag der Gruppe der Studierenden zum Senat

Wahlvorschläge für die Fachbereichsräte

JPG-Datei zum Einfügen in das Unterschriftsfeld, wenn die Unterzeichnung durch E-Mail erfolgt
Da bei der Sperrung der Unterschriftszeilen eine Abfrage erfolgt, ob eine Unterschrift eingefügt wurde, können Sie – wenn Sie weder mit einer eingescannten Unterschrift noch mit einer digitalen Signatur unterschrieben haben – diese JPG-Datei in das Unterschriftsfeld einfügen, nachdem Sie die Option „Scan“ in der Spalte „Art der Unterschrift“ angeklickt haben.
Wahlvorschlag Akademische Mitarbeiter/-innen Fachbereichsrat
Wahlvorschlag der Gruppe der Akademischen Mitarbeiterinnen für besondere Aufgaben zum Fachbereichsrat
Wahlvorschlag Hochschullehrer/-innen Fachbereichsrat
Wahlvorschlag der Gruppe der Hochschullehrerinnen und Hochschullehrer zum Fachbereichsrat
Wahlvorschlag Mitarbeiter/-innen in Technik und Verwaltung Fachbereichsrat
Wahlvorschlag der Gruppe der Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter in Technik und Verwaltung zum Fachbereichsrat
Wahlvorschlag Studierende Fachbereichsrat
Wahlvorschlag der Gruppe der Studierenden zum Fachbereichsrat

Das Wahlausschreiben

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NACHTRAG zum Wahlausschreiben | Nachfrist | Fachbereichsräte
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Wahlausschreiben | Wahlen zum Senat und zu den Fachbereichsräten