Study Contents

The Master's degree programme International Business Management - Customer and Service Management is a four-semester degree programme. The summer semester is taught entirely in English, the winter semester entirely in German. In addition to compulsory modules in business administration areas such as marketing, international brand management or international supply chain management, you have the opportunity to set your own priorities in your studies right from the start through elective modules.

 

International Business Management
Master of Arts (M.A.)

Studienplan KuS

Wintersemester (Deutsch)
Sommersemester (Englisch)
Modulbezeichnung P/W Credits V Ü P S SWS Bem
77609 Governance and Responsibility W1 6 0 0 0 4 4
77610 International Economics W1 6 0 0 0 4 4
77611 Cross-Cultural Competencies W1 6 0 0 0 4 4
77614 Management of Sales and Services P 6 0 0 0 4 4
77615 International Supply Chain Management P 6 0 0 0 4 4
77621 Customer Integration W2 6 0 0 0 4 4
3. Semester
Modulbezeichnung P/W Credits V Ü P S SWS Bem
Auslandsaufenthalt P 30 - - - - 0
0 0 0 0 0
4. Semester
Modulbezeichnung P/W Credits V Ü P S SWS Bem
77102 Research Methods P 3 0 0 0 2 2
79107 Project Proposal P 5 - - - - 0
8998-x Masterarbeit P 20 - - - - 0
8999-x Kolloquium P 2 - - - - 0
Abkürzungen: V = Vorlesung, Ü = Übung, P = Praktikum, S = Seminar, seminaristischer Unterricht, P = Pflichtmodul, W1: 4 aus 5 mit W1 markierten Modulen müssen ausgewählt werden, W2: eins von den beiden mit W2 markierten Modulen muss ausgewählt werden, SWS = Semesterwochenstunden, x = variable Stundenzahl, abhängig vom jeweiligen Modul oder persönlicher Leistung

Module Handbooks

Modulhandbuch „International Busines Management (KuS)“

Modulhandbuch „International Busines Management (KuS)“

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