Wohnsitz ummelden

Informationen der Stadt Aachen für Studierende

- English version below -

Jährlich kommt es zwecks Um-/Anmeldung der Studierenden, zu einem großen Ansturm auf den Bürgerservice der Stadt Aachen (Meldeamt).

Um die Situationen der großen Menschenansammlungen - insbesondere aktuell - oder der langen Wartezeiten zu vermeiden, versucht die Stadt Aachen hier eine Lösung zu finden:

Diese Entzerrung wird derzeit über die Vereinbarung von Terminen erreicht. Dazu bietet der Bürgerservice der Stadt Aachen Terminsprechzeiten zur Um-/und Anmeldung an, die insbesondere auch online über das Serviceportal der Stadt Aachen gebucht werden können.

Registering a New Place of Residence
City of Aachen Information for Students

Each year, students rush to the City of Aachen's Citizens' Service (local residents' registration office) in order to register a new place of residence, or change the registration.

In order to avoid large crowds of people - especially at present - or long waiting times, the City of Aachen is trying to find a solution to this:

This solution is presently being achieved by an arrangement of dates and times. For this purpose, the City of Aachen's Citizens' Service provides office hours, by appointment, for registering, or changing the registration of, your place of residence. Such appointments can, in particular, be booked online via the City of Aachen's Service Portal.