Fachartikel, Tagungsbeiträge und Forschungsberichte der Mitarbeiter des Lehr- und Forschungsgebietes
Schopen O., Shah N., Esch T., Shabani B., Critical quantitative evaluation of integrated health management methods for fuel cell applications, May 2024, DOI:10.1016/j.ijhydene.2024.05.156
Schopen O., Narayan S., Beckmann M., Najmi A., Esch T., Shabani B., An EIS approach to quantify the effects of inlet air relative humidity on the performance of proton exchange membrane fuel cells: A pathway to developing a novel fault diagnostic method, March 2024, DOI:10.1016/j.ijhydene.2024.01.218
Khayyam H., Jamali A., Bab-Hadiashar A., Esch T., Ramakrishna S., Jalili M., Naebe M., A Novel Hybrid Machine Learning Algorithm for Limited and Big Data Modeling With Application in Industry 4.0, June 2020, DOI: 10.1109/ACCESS.2020.2999898
Haugg A., Kreyer J., Kemper H., Hatesuer K., Esch T., Heat Exchanger for ORC, Adaptability and Optimisation Potentials, IIR International Rankine 2020 Conference -Heating, Cooling and Power Generation – 26-29 July 2020, Glasgow, UK, DOI: 10.18462/iir.rankine.2020.1224
Kreyer J., Müller M., Esch T., A calculation methodology for predicting exhaust mass flows and exhaust temperature profiles for heavy duty vehicles, SAE International Journal Commercial Vehicle 13(2):2020, DOI:10.4271/02-13-02-0009
Finger F., Kreyer J., Schmitz O., Khalsa R., Bartsch M., Bragard M., Dahmann P., Esch T., Kemper H. and Braun C., An Approach to Propulsion System Modelling for the Conceptual Design of Hybrid-Electric General Aviation Aircraft,DGLR congress, 10.2019, Bremen
Kreyer J., Esch T., Müller M., A Map-based model for the determination of fuel consumption for internal combustion engines as a function of flight altitude, DGLR congress, 10.2019, Bremen
Kreyer J., Esch T., Simulation Tool for a Predictive Control Strategy for an ORC System Used in Heavy Duty Vehicles, GT Conference 2017, Frankfurt, 9.10.2017
Busse D., Esch T., Muntaniol R. E- Mobility in Europe: Trends and Good Practice Thermal Management in eCarsharing Vehicles - Preconditioning Concepts of Passenger Compartment, 8/2014, Springer publishing house
Eickmann M., Abanteriba S., Esch T., Funke H., Roosen P. Invited Poster Session – Biofuels in Aviation – Saftey Implications of Bio-Ethanol Usage in General Aviation Aircraft, 2. International Conference of the Cluster of Excellence Tailor-Made Fuels from Biomass Aachen, June 16th - 18th, 2014
Esch T., Busse D., Kalbhenn H., Janser F., Neu E. „EIC - Exhaust Impulse Charger – Ein effizientes Mittel, neue Potentiale zur Reduzierung der CO2-Emissionen von Pkw zu erschließen“, Abschlussbericht Förderlinie Automotive+Produktion.NRW, 4/2014
Esch T., Eickmann M., Coussement A., Kalbhenn H. Wasserstoffspezifische Abstimmung der Ladungswechselvorgänge eines Verbrennungsmotors mit Direkteinblasung, Abschlussbericht Förderprogramm “FHProfUnd“ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung, 8/2013
Esch T., Damm A.M., Kalbhenn H. Auslegung und Simulation eines Hybridantriebs für den teilelektrischen Betrieb eines Luftfahrzeuges der allgemeinen Luftfahrt, Abschlussbericht Förderprogramm “FHProfUnd“ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung, 8/2013
Röth T., Ritz, T., Esch T. EC2GO – Das Carsharing E-Mobilitätsmodell für urbane Regionen, Abschlussbericht Förderprogramm “Rationale Energieverwendung, regenerative Energien und Energiesparen, progres.nrw“ und EFRE, Ziel 2-Programm, Phase IV Elektromobilität NRW, der Europäischen Union, 2/2013
Röth T., Esch T. Werkstoffsynthese und –entwicklung von dünnwandigen, funktions-integrierenden Hochleistungsstrukturbauteilen in neuartigem Stahlblech-Leichtmetall-Verbundguss, Abschlussbericht Förderprogramm “Werkstoffinnovationen für Industrie und Gesellschaft – Wing“ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung, 7/2011
Fischer I., Larch S. Esch T., Kunz O. Vorauslegung des Fluidsystems einer Next-Generation-Launcher Oberstufe und Auswahl geeigneter Lageregelungstriebwerke DGLR Jahrestagung 2011 Bremen, 09/2011
Funke H., Esch T., Roosen P. Effects of Ethanol in Mogas AERO Exhibition 2011, Symposium General Aviation 4/2011
Esch T., Funke H., Roosen P., Jarolimek U. Biogene Automobilkraftstoffe in der allgemeinen Luftfahrt Motortechnische Zeitschrift 72, Heft 1/2011
Esch T. Trends in der Nutzfahrzeugantriebstechnik 2010 Motortechnische Zeitschrift 71, Heft 10/2010
Esch T., Funke H., Roosen P. Safety Implication of Biofuel in Aviation SIoBiA Forschungsbericht EASA.2008.C51, European Aviation Safety Agency, Köln, 6/2010
Kemper H., Hellenbroich G., Esch T. Konzept eines innovativen Fahrzeugantriebstranges für europäische Fahranwendungen 6th Braunschweig Symposium - Hybrid and Energy Management, 18. - 19.02.2009, Braunschweig
Funke H., Esch T. Motor Gasoline for Aircraft - Managing Growing Biofuel-Caused Risks by Understanding Cause Effect Relationship 7th International Colloquium Fuels, TAE Esslingen, 1/2009
Esch T., Funke H., Roosen P. Biokraftstoffe in Flugbenzin Forschungsbericht FE-Nr. L-5/2007 - 50.0327/2007, Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung, 10/2008
Huth T., Seidel T., Esch T. How the Electro-Mechanical Valve Train Accelerates Logistics and Reduces Costs Fachbuch "Build To Order - The Road to the 5-Day Car" Springer Verlag, Parry, Glenn; Graves, Andrew (Eds.), 2008 ISBN 978-1-84800-224-1
Weiss A., Esch T., Abanteriba S. Manipulation of Flow Separation inside a Conical Cold Gas Nozzle by Means of an Annular Coss Flow ASME Fluid Engineering Conference, San Diego, 30.07 02.08.2007
Weiss A., Esch T., Abanteriba S. Manipulation of Flow Separation inside a Conical Cold Gas Nozzle by Means of an Annular Coss Flow DGLR-Nachwuchstagung, Braunschweig, 07.11.2006
Huth T., Hartwig C., Esch T. Innovative Modular Valve Trains for 2015 - Logistic Benefits by EMVT INCOM 2006, Saint-Etienne, 19.05.2006
Ogrzewalla, J., Jentges, M., Trölenberg W., Esch T. Funktionsentwicklung und Steuergerätetest am Beispiel eines Mild-Hybrid Fahrzeuges Seminar Hardware-in-the-Loop Simulation für Mechatronik-Systeme im Kfz, Haus der Technik, Essen, 18. - 19.10.2005
Boie C., Kemper H., Wagener L., Esch, T. Werkzeuge und Entwicklungskonzepte zur Auslegung komplexer mechatronischer Systeme 5. Tagung Mechatronik im Automobil, Haus der Technik, Aachen, 03.11.2004
Lang O., Salber W., Esch T., Schernus C., Rütten O. Applikation von Motoren mit vollvariablen Ventiltrieben am Beispiel der elektromechanischen Ventilsteuerung Tagung Motor und Umwelt 2003, Graz, 03. und 04.11.2003
Wolters P., Salber W., Esch T., Geiger J., Dilthey J. Synergies of Variable Valve Actuation and Direct Injection SAE Technical Paper Series 022407 Detroit, USA, 3.3 - 5.3.2002
Wolters P., Salber W., Esch T., Geiger J. Variable Ventilsteuerung und Direkteinspritzung, vom Wettbewerb zur Synergie Tagung Motor und Umwelt 2001, Graz, 6.9.2001 · Esch T., Salber W., Kemper H., van der Staay F. Der elektromechanische Ventiltrieb - Systembaustein für zukünftige Antriebskonzepte (Teil 2), Motortechnische Zeitschrift 62, Heft 01 2001
Esch T., Salber W., Kemper H., van der Staay F. Der elektromechanische Ventiltrieb - Systembaustein für zukünftige Antriebskonzepte (Teil 1), Motortechnische Zeitschrift 61, Heft 12 2000
Pischinger M., Hagen J., Salber W., Esch T., Braun G. Control of the Gasoline Engine Process by Electromechanical Valve Train, JSAE Spring Convention, Yokohama, Japan, 19 May 1999 · Pischinger M., Hagen J., Salber W., Esch T. Möglichkeiten der ottomotorischen Prozessführung bei Verwendung des elektromechanischen Ventiltriebs 7. Aachener Kolloquium Fahrzeug- und Motorentechnik, Aachen, 7.10.1998
Esch T., Salber W. Cold Start Improvements by Means of Variable Valve Timing, International ATA Seminar 'High Performance S. I. Engines for Passenger Cars', Como, Italien, 14.11.1997
Esch T., Pischinger M., Göbel T. Luft- und Kraftstoffzumessung bei Ottomotoren bei variabler Ventilsteuerung, Motortechnische Zeitschrift 57, Heft 2 1996 · Esch T., Saupe T., Fahl E., Koch F. Verbrauchseinsparung durch bedarfsgerechten Antrieb der Nebenaggregate Motortechnische Zeitschrift 55, Heft 7/8 1994
Göbel T., Esch T. Gemischbildung bei drosselfreier Laststeuerung von Ottomotoren Motortechnische Zeitschrift 54, Heft 12/1993 · Haas A., von Essen M., Maaßen F., Esch T., von Watzdorf S. Influence of Design on Cylinder Liner Stresses of High Speed SI Engines, International ATA Seminar 'High Performance Spark Ignition Engines For Passenger Cars', Mailand, Italien, 6.11.1992
Haas A., Fahl E., Esch T. Ölpumpen für eine verlustarme Motorschmierung, Tagung Nebenaggregate im Fahrzeug, Haus der Technik e.V., Essen, 5.10.1992
Haas A., Esch T., Fahl E., Kreuter P., Pischinger F. Optimized Design of the Lubrication System of Modern Combustion Engines SAE Technical Paper Series 912407 International Fuels and Lubricants, Toronto, Canada, 7. - 10.10.1991
Haas A., Esch T., Fahl E. Dynamisch belastete Gleitlager im Verbrennungsmotor Technische Akademie Esslingen, Esslingen, 6.3.1990